torsdag 15 februari 2024

Torgvantar och annat

         Inte ofta jag stickar till mina barnbarn eftersom de alla har sina mormor som är flitiga stickare men någon gång händer det att jag stickar till dem i alla fall. Brukar höra mig för om de verkligen vill ha det jag erbjuder innan jag sätter igång. Så otillfredställande att bara sticka och ingen vill ha det så jag försäkrar mig noga om denna sak.

      Nu verkar det som att de yngre gärna har sådana när de så ofta behöver sina fingrar för telefonen. Själv använder jag såna när jag är på promenad vår o höst eller vandrar runt i mellan affärer. Jag är en hejare på att glömma vantar överallt så dessa passar perfekt även för mig. Nu blev det lite vackrare färger jag fick sticka eftersom ettan ville ha gammelrosa o tvåan ljusblåa. Sen blir det ett par beige när jag nu har upp farten. Mönstret bara enkel fläta så mitt eget hittepå med sidtummen instickad.

     Gillar själv lite lugnare mönster och inte så många grejer. Brukar försvara denna tanke med att i det enkla syns det vackra.

     Fastlagsdagen o vändagen kom och gick i de vanliga spåren här men fastlagsbullar och en vacker tulpanbukett fick jag avnjuta och sådant tackar man inte nej till.

                   Promenader i det vackra vädret som vi haft har även bjudit till vackra foton.

                                Därav dessa två bilder från alla jag tagit de senaste dagarna.
       Skall visst ta en promenad med i dag men inte lika inbjudande som de soliga dagarna. Motionen är nog ett måste ibland men det är nog en grej man borde göra sig beroende av då är det lättast. Många år var det ett behov för mig, kändes helt fel om jag hoppat över någon dag och så skönt med endorfiner. Åren går och allt saktar farten men ändå så behövligt. Ha det gott mina vänner, vi ses igen.



2 kommentarer:

Evy sa...

Hej vilka fina torgvantar du stickar. Jag använder mina som du gör, på affärer och vår och höst.

Äventyret framtiden sa...

Du är så himla flitig och så bra på det du gör. Jag är som alltid imponerad men får också lite inspiration...var är mina stickor månne?