söndag 18 februari 2024

Snö så det förslår

        Stod vid fönstret här kikandes och väntade några barnbarn. Såg knappt ut för all snö som klistrat sig på fönstret.


    Tre män i snöröjartager. Sällan man lyckas få bild på både mannen och båda sönerna på samma gång. Här lyckades det då de råkade båda ha ärende hit och jag var tillräckligt snabb med kameran.

     Från mitt pysselrumsfönster fanns ännu en hel del snö i syrenträdet och solen sken från klar blå himmel. 
      På min promenad i dag fick jag se ett kalhygge som inte funnits tidigare. Min första tanke var att här kan jag plocka hallon om något år, skulle passa mig perfekt.

      Vackert så det förslår vart jag än vände blicken. Gick inte att helt rata den "arma" snön.

      Väl hemma blev den sista bilden på  vår lilla lilla gärdesgård som jag gillar så mycket. Annars en slappardag som söndagar brukar bli. Lite harmsen var jag att vi inte åkte ut till Ådön och gick över isen till Mässskär i det fina vädret. Efter att jag läst senaste nytt i tidningen så såg jag det var ett klokt val att inte åka just i dag eftersom det hade blivit alldeles för trångt efter den smala vägen och brist på parkeringsplatser. Vi har ju även vardagar att ta till när vädret passar så någon gång lär det ändå bli.
      Hoppas ni alla haft möjlighet att njuta av detta fina vinterväder. Hej o hå vi ses igen en annan dag.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Ojoj vad snö du har hos dig. Här ligger bara några små tussar härochdär. Idag har det varit riktigt blött och grått väder, ja riktigt tråkväder. Det är ju fint med snö , blå himmel och solsken. Nä, nu längtar jag till takdropp och blåsippor i backarna. Ha det fint önskar Eva