söndag 24 mars 2024

God mat o vacker utsikt

         I fredags hade vi ärende till Kokkola och bestämde oss för att äta dagens lunch där. Det finns rätt många små lunchrestauranger där så man kan välja o vraka. Vi for till Harald som finns i övervåningen vid Lindell flowers och där åt vi en god lunch och dessutom med fin utsikt över blombutiken.


       Vi lyckades få bästa utsikten denna gång så varför bara sitta vid något fönster och se ut över den nu vanliga vitklädda marken. Nej det var betydligt mer givande att mellan "tuggorna" få spana ut över de vackra blommorna.
      Märktes att påsken är i antågande för det gula dominerade ganska bra denna fredag.

      Hemma har jag just nu både julblomma och påskblomma. Den gamla amaryllisen blommar när den vill och struntar i när julen infaller så just nu är den mycket vacker här. Blommstängeln blev för lång så jag klippte av den och den blommar lika länge i vas tycker jag. 
      I Kokkola förivrade jag mig och köpte en påse med de små gula påskliljorna. Satte i kruka dit ut men eftersom alla inte rymdes så fick en stå här inne, därav både jul o påsk just nu. Kändes sen lite dumt med blommor på trappan när det ännu snöar ute men gjort är gjort och där får de stå så länge de klarar sig. Skön söndag till er alla, vi ses.


2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vilket perfekt lunchställe. Det är ju nu man vill njuta av blommor och känna att våren är i antågande. Här kan vi plocka blåsippor och jag har även sett vitsippsknoppar. men solen..... värmen ...... den längtar vi efter.
Kram Eva

Evas Pyssel sa...

Tack för din kommentar. Roligt att ha dig att "prata" med . Idag har jag plockat fram påsksakerna. Inventerat kan man säga. Så himla roligt. Jag är ju en samlare och gläds åt de där guldkornen jag har hittat på loppis, eller ärvt av min mamma. Du ska få se !! Roligt att pynta med sådant och försöka lära de yngre vad som är värdefullt och kanske har en historia att föra vidare.
Ha det gott önskar dig Eva