lördag 16 mars 2024

Lite av varje

        Har suttit vid mitt målarbord någon stund då och då så nu börjar påskljusen bli klara. Ja lite på hälft är de allt ännu men bara lite tillfixandet så får de vara ok.

                                      

    Brukar ha virkade gula glasunderlägg även under ljusstakar så känns det ännu mera påsk.
     Av detta garn har jag virkat dukar, glasunderlägg, kycklingar o stickat giraffer till många barn förr i tiden. Tro det eller ej, garnet är ca 50 år gammalt. Knappast tror syster äldre att jag ännu har av detta garn. Det var hon och jag som var till Vasa bomull när hon bodde i Vasa och köpte en hel hög med garn. Detta har räckt till mycket för mig. Nu bestämde jag mig för att tvätta upp detta garn och det är fortfarande alldeles ok. Tror nästan det var bättre kvalité på vissa garner förr i tiden. Den som spar han har.

      Och nu har jag rent av kommit mig för att plantera om mina pelargonier som fått övervintra i garaget. Såg inte välmående ut när jag hämtade in dem men hoppas de tar sig. Tror bestämt att de fått för lite vatten. Lätt att glömma dem när de inte syns varje dag.


     Helt klart med omplanteringar nu. Bougainvillean är här rätt vildväxt men nu är den både friserad och omplanterad såsom den stora kinarosen också är.

      Här ser ni vad kinarosen åstadkommit i vattenbehållaren under den självvattnande krukan. Jag fick ta hjälp av mannen för att alls få loss den. 

     Så har jag ju också gått mina promenader så gott som varje dag. Jag säger bara tack och lov att solen börjat bjuda på sig på riktigt nu. Positivt  med årstiden vi har framför oss. Hoppas på en vandring vid Fäboda i morgon då det lovas full sol. Skön söndag önskar jag er alla och ta vara på det fina vädret så länge det varar. Vi ses.

Inga kommentarer: