söndag 14 november 2010

Också pepparkakshus

Vet ni nu har jag verkligen nog av alla flunsor. Återigen har jag haft feber och ännu en fruktansvärd hosta. föst gäller det att ta sig ur detta och sen önska alla flunsor dit pepparn växer.
Här blir det också prat om pepparkakshus eftersom det lackar mot lillajul. När mina söner var små ville den ena så gärna att jag skulle göra pepparkakshus. Jag prövade två gånger men det blev till fiasko så jag vägrade att göra några flera. Eftersom ingen av mina söner är född med tummen mitt i handen så när den pepparkaksälskande sonen blev så stor att han klarade det själv så bad han mig att göra dubbelsats av degen när jag bakade. Han gjorde själv ritning till huset och det blev inte illa som ni kommer att se.
I samma veva så höll han i trådarna för scouttidningen som de delade i vår nejd och där hade han då en tävling där han lottade ut sitt pepparkakshus. Det blev en flicka som fick hans första pepparkakshus vid trettondagen.
Nu har jag inte märkt att han har den passionen mera men jag hoppas att han kommer att göra det nångång med lillflickan för han har ju bevisat att han kan.

Lite ovanliga modeller men då är det ju verkligen egenhändigt gjort.
Ha skön söndagkväll.

6 kommentarer:

Black Iris sa...

Suveränt pepparkakshus med garage och allt.

Kram Maidi

Lyckoslanten sa...

Så trevligt! Verkligen fint initiativ! Nu är det många år sedan vi gjorde pepparkakshus här i huset. Fint att se andras! ♥

Unknown sa...

Hej hopp, jag hittar inte din mail så var gullig och skicka ett mail till mig.
susanne-albertsson@hotmail.com
så skickar jag över mönstret till dig och syrran!
Kram
Susanne

Anita Tørmoen sa...

Så flott pepperkakehus:)

Mystorpet sa...

Hej! Jag är alltför sällan in på din blogg, men skall bättra mig! Jag kollade lite bakåt och du tar fina bilder, kan du komma och hjälpa mig?;))

annika sa...

Visst är det kul med pepparkakshus. Vi gjorde alltid ett då barnen växte upp.
Beklagar förlusten av din far...fin dikt som Siv har skrivit. Siv är en vän till mig.
Kram
annika