onsdag 13 april 2011

Stickad halsduk och rosa färgklickar

Här får ni se den vackra halsduk som min snälla syster just stickat till mig. Jag vet faktiskt inte vad garnet heter men det ser ut som ett några cm brett nät. Jag är väldigt glad för den eftersom jag jämt är lite frusen så passar den väldigt bra så här på vårkanten, dessutom är den ju en prydnad på lilla mig också. Så tack kära syster.

I vår sängkammare där alla möbler är vita så tycker jag det passar med några färgklickar för ombytesskull.



Tavlan målade jag på en akvarellkurs för några år sen så den är verkligen målad av en amatör.
Tyvärr vill man inte sitta länge vid datorn den här tiden på året när ljuset ger inspiration till annat, t.o.m. att tvätta fönster så man åtminstone ser klart dit ut men vi ses igen när andan faller på. Ha det så gott.

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken rar syster du har som stickar så fint till dig och du målar ju lika fint!
Agneta kram

Anita Tørmoen sa...

Så flott skjerf din søster har strikket. Har aldri prøvd det garnet selv, men det gir flott resultat:)