söndag 21 maj 2017

Beställning

     Fick en beställning på några THK hantverk så nu kom jag äntligen igång med det som borde varit gjort för länge sen. Tänker att man måste sätta pli på sig själv för att få något gjort, det är ju så himla lätt att bara skjuta upp saker o ting.
    Nu var ju det här inte så lätt med en före detta gipsad hand o arm som jag hade tänkt mig. Trots jumpa, jumpa, jumpa så var det rätt svårt och mycket ont i handen bara för att hålla fast schablonen när jag duttar på färgen. Lösningen blev att ta endast en duk i taget och låta handen vila emellan för det mesta går om man använder sunt förnuft och en portion envishet.

       Jag är extra glad för beställningen som kom för nu är även  bröddukar o pannlappar också på gång. Nu återstår bara ett litet antal smörknivar som skall få sin del av behandling så är det mesta gjort. Återstår att sy och pressa och granska att allt är ok.
     Där ute väntar en del jobb men det lär få vänta lite till. Både blomrabatten och salladsfröna lär få vänta i år tills det passar mig bättre. Hoppas förstås att värken i handen avtar och rörligheten ökar men vi får se när detta blir.
Trevligt besök fick vi av lilleman (trean) i dag som föredrog att dra ner mössan för ögonen när jag skulle ta foto.

     Mycket vackert väder men blåsigt. Hoppas det blir lika fint i morgon. Önskar er en skön söndagkväll. Vi ses igen här en annan dag.

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Med envishet kommer man långt. Fina saker blir det med dessa symboler.
Önskar dig en fin dag!

Skaparglädje sa...

TACK för de fina orden du skrev på min blogg. De värmde.
Jag älskar mitt jobb som familjehemsmamma och att lära känna andra människor från andra länder, annan kultur, mat osv. Många undrar hur jag orkar. Men trivs man med det man gör så orkar man och det ger mycket glädje tillbaka.
Kram!

Stubbetufsa sa...

Du har gå-på-humør! Arbeider selv om hånden ikke er helt bra! Men gipsen er tatt av, nå er det vel opptrening av bevegelser og sånt, hva vet jeg...
Artig å kikke innom her igjen!