onsdag 31 maj 2017

Mina fin fina julblommor.

      Aldrig har då mina gamla amaryllisar haft sånt här för sig tidigare att de blommat till sommaren. Nu gör de det i alla fall. Min rosa blommande bladkaktus som jag visade här är nu utblommad så jag fortsätter att njuta av mina julblommor nu istället.

                               Två lökar som satte sig i strejk i höstas bjuder nu på prakten.

       Den ena har två stänglar med åtta klockor o en andra har en stängel med fyra klockor.

      Undrar om de skall få för vana att blomma inpå sommaren även nästa gång eller om de verkligen skall hinna rätta till sig till julen, det återstår ju att se. I alla fall är jag väldigt glad för dom oberoende när de blommar.


6 kommentarer:

Lisbet sa...

Du har gröna fingrar, det är bara att inse verkligheten :)
Ha en fin dag!

Hantverkarglädje sa...

Gröna fingrar? Kanske hade en gång i tiden men numera gör jag nästan ingenting åt dom.

Äventyret framtiden sa...

Grattis till dina fina blommor! Lycka om något skulle jag säga!
Ha det gott!

Rantamor sa...

Men vilka trevliga blommor som blommar just nu och till glädje för dig när våren/sommaren tvekar så.
Nu hoppas jag det blir varmare så att ni kommer ut till sommarhuset.

Ha en trevlig Pingsthelg.

FREEDOMtravel sa...

Fint att julblommorna fortfarande blommar! :)

Stubbetufsa sa...

Oi, så fine de er! Og gjennom vinduet kan jeg se at det er grønt og sommerlig!