onsdag 17 maj 2017

Finaste blommor just nu.


      Mors dag är förbi för denna gång och jag är rätt säker på att ni är många som har fina blommor i ert hus just nu, så även jag.Tänker ändå börja med att visa er min egen riktiga stolthet som i år blommar med 15st blom.
      Den är en bladkaktus som kallas drottningkaktus på svenska. Har googlat på den så det latinska namnet borde vara Nopalxochia phyllanthoides enligt den infon jag fann. Som ni ser en helt underbar kaktus som inte kräver särskilt mycket i omsorg, vatten och lite gödsling som alla andra växter.Trivs hos mig i ett väster fönster. Njuter varje gång jag kastar en blick på denna prakt.
   


                Även andra vackra blommor som förärats mig bjuder på sin prakt i vårt kök.



    Och vad ämnar det bli av denna amaryllis som ställer sig att blomma till sommaren. Vem vet kanske har jag blommande amaryllis vid midsommaren i år.

      Regn o rusk här i dag. Tror det får bli en loppis dag med sonhustrun.
   Ha en bra dag alla som kikar in. Vi ses.

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Å, så vakre blomster du har! Det er helt herlig å se!
Vet du, jeg skulle sette inn din kommentar her på min blogg, men det gikk ikke, nei, og nå aner jeg ikke hva jeg har gjort feil.
Jeg er så arg på at de hele tiden skal endre på oppsett og sånn, men...
Fint at du er der!
.

Stubbetufsa sa...

Å! Kommentaren din kom inn på innlegget under det siste innlegget! Da virker det med innlegg, likevel!

Lisbet sa...

Ja den är jättefin!
Även de andra ser ut att trivas bra hos dig!
Nu får vi tro att sommaren kommit!