torsdag 3 oktober 2019

De senaste dagarna


     I går kom vi oss äntligen iväg till sommarstugan för att hämta upp båten, tömma skåpen och dylikt. Det första jag mötte var dessa två vackra flugsvampar. Bara synd att de är så giftiga.

           
     Ännu fanns vackra färger att njuta av annars så var ju vädret inte det perfekta.   Som ni ser var det lite lugnare västerut men syd öst var det rätt oroligt. Kallt som sjutton så man skulle inte stå stilla länge.


      Vi har varit där så lite i sommar att det känns alldeles synd för visst är det ett vackert ställe.

      Kanske blir man latare som äldre att dra iväg med allt pick och pack eller så är det väl som det brukar att allt har sin tid.

      Hemma idag fick jag besök av tvåan så vi tog oss en sväng för att föreviga lite av de vackra färgerna som ännu finns.
    Senare i dag sydde jag ihop den redan tillklippta klänningen. Trodde aldrig att jag skulle ha energi med att sy några kläder mera men om man fortfarande frestas av tyg så måste man ju också göra något av det. Lätt som en plätt med både tyg och mönster från Paa Pii. Jag blev faktiskt nöjd om än jag aldrig riktigt trivs i klänning men vid vissa tillfällen klär det ju.

      Är fortfarande på gång med ljusen. Så lätt att glömma tid och rum när man målar så jag får vakta mig själv att inte sitta för länge. Bäst därför att ha annat på gång och inte ha bråttom med det jag gör.

    I morgon blir det ett besök till hantverksmässan i Seinäjoki. På hösten pockar det alltid på att besöka nån hantverksmässa. Seinäjokimässan är ju inte alls lika stor som den i Tammerfors i november men det går ju alltid att besöka båda om man har lust. Jag brukar då ha lust varje år så en trevlig dag stundar i morgon.
   Vi ses. Till dess, ha det så gott.

Inga kommentarer: