tisdag 30 mars 2021

Att sy själv

              Tänk så stolt man kan bli när barnbarnet visat lite intresse för att sy. Med så mycket telefonknappande som övertar ungdomars tid i dag så tror man nästan att de inte är intresserad av annat.

     Hon är 12 år och har nu sytt sin första hoodie med lite uppbackning från mig. Kan mycket väl vara den första och sista det vet man ju aldrig men att testa är ju rätt strongt gjort tycker jag. 

 

     Hon och jag åkte till Tyg o Tråd i Jakobstad och inhandlade tyget. Med mönsterdelarna utplaserade på tyget så klippte hon till allt själv. Hon har faktiskt sytt allt själv, t.o.m. stickningarna med dubbelnål och sömmarna på min overlock. Ni vet, jag som älskar allt som görs med händerna är stolt som en tupp så 10+ till ettan.
     Ha en skön kväll alla som kikar in, vi ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt gjort av Ettan! Det skall böjas i tid det som böjt skall bli! Hälsa henne från syster äldre.

Bibbis blandning sa...

Men vilken tjej! Så himla duktig.
Tänk vilken lycka att dina barnbarn har dig som kan föra din kunskap och din klokhet vidare till dem.
Att få lära sig från någon är en gåva och är något de kommer att vara tacksamma för hela livet.
Jag sitter faktiskt och tänker på att jag aldrig i hela livet skulle kunna sy mig en sådan fin jacka/tröja. Jag som knappt kan trä symaskinen (som ju står i skamvrån under trappan för att jag inte fick fart på den).
Hälsa pinglan att hon är suveränt duktig!