söndag 28 mars 2021

Vårlikt

        En dag den senaste veckan när solen stod högt på himlen tog vi en tur till mina gamla hemtrakter närmare bestämt Vörå.

      Ofta den här årstiden ser man svanar på flera ställen längs med vägen. De brukar ofta hålla till en bra bit från vägen så vanligen susar vi bara förbi.


         Denna gång var ett rätt stort gäng väldigt nära vägen så jag hade mannen att vända för att jag skulle få ta några kort. Väldigt lyckat när de inte ens var särskilt skraja av sig. Flyttfåglarna reprecenterar ju våren bara med att visa sig.



   En lång lång skogspromenad med syster yngre o man, vi njöt av det fina vädret och ville vara ute så länge som möjligt. Det lyckades bli några timmar i Kovik skogen. Här avnjöts piknik uppe i ett älgtorn. Syster yngre, jag och min man syns här och svågern fick agera fotograf.

     Helgen "njuter" vi på det vanliga coronaviset men dock med dessa färgsprakande tulpaner på bordet.

     Färgklickar är ju precis det vi behöver så här års när allt egentligen är grått och vitt.


                        Ha det gott alla som kikar in, vi ses.
 

Inga kommentarer: