söndag 7 mars 2021

Längtan

     Nu kan jag inte hålla tillbaka längtan till sommaren mer. Med busväder utanför knuten så tog sommarlängtan över. Har hela vintern försökt att leva i nuet med alla covid regler hängande med och inte längta till söderns sol, inte längta till sommaren men idag gick det bara inte. 

Faktiskt är jag själv förvånad över att jag som älskar sommaren inte alls tänkt på söderns sol så nog går det visst att ställa om sig en del. Tyvärr blir det ju för tjatigt att mest bara gå hemma vid. Antagligen börjar vi prata bara ett och samma då inga influenser kommer utifrån men någon gång skall väl denna pandemi lugna ner sig. Med lite positivitet i tankarna så sätter jag här några vackra bilder att tänka på.

                                           Vårblommor är ju det allra första man längtar efter.



          Så fort marken är bar går vi ju och stirrar i den fuktiga jorden när någon blomma skall börja picka upp ur marken. Det kan man kalla vårkänslor.

                         Inte långt kvar till dess så även denna vinter verkar gå att överleva.

Tror bestämt jag skall ringa någon av syrrorna och prata bort en stund så kanske deras stickenergi smittar av sig till mig, får hoppas på det. Ha det så gott, vi ses.



Inga kommentarer: