torsdag 3 december 2015

Elvströms träsnideri och Björklunds kransar.

    I senaste inlägget lovade jag att ännu bjuda er på några bilder från Elvströms försäljning av träsnideri och Björklunds fina julkransar vid julmarknaden i Sursik Bennäs senaste helg.
    Börjar här med Anki o Mats Elvströms vackra prydnader som passar både till julen, vardagen och olika fester. Ser ni den fina fyrarmade ljusstaken överst i mitten här? Just nu min favorit för den går att sära i fyra delar så det blir en och en. Fiffigt för att kunna användas maximalt.


      Bockarna liksom allt annat här är bara att välja efter vilken färg som passar  i våra juliga hem. Svart och vitt är ju rätt inne nu och även jag själv har sent om sider fått smak på detta.


    Här är Anki själv som står och pratar med en annan kund mitt bland sina bockar, tandpetargrisar, ljusäpplen och ljusstakar m.m.


           Så kommer vi till Hans och Gerd Björklunds vackra julkransar. Varje år lika jämna och fina och lagom pyntade.

         Denna är nog min favorit. Kan tyckas lite mörkt utsmyckat men med kanelstång, nötter och kottar är den mycket, mycket vacker med mina ögon sett.

     Även vitt finns med så det var bara att välja och vraka vilken färg var och en önskade. Jag själv bara njöt och beundrade allt. Eftersom jag redan gjort min egen krans så blev det inte att köpa någon. Varje år brukar jag göra tre kransar, så även i år.

   Till sist en bild med Gerd Björklund med dotter som försäljare. Redan när jag var dit mitt på dagen hade det glesnat lite på borden men detta betyder ju att det funnits intresse för dessa vackra kransar.

     Vackert väder här i dag med en sol som just och just når över grantopparna. Borde egentligen ta en promenad men det blir en tripp till staden i sällskap med mannen. Han snittade upp sin tumme i jobbet i går, därav har jag sällskap hemma ett par dar.
      Allt gott till er mina bloggläsare, ni är guld värda som fortfarande kikar in här. Vi ses.

3 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Så mysiga julsaker och kransarna är jätteläckra och precis lagom. Man får massor med inspiration på olika julmarknader.
Kram Eva

Janne i Fagerlia sa...

Mye flott på julemarkedet. Jeg likte også godt kransen med kanelstengene.

Lyckoslanten sa...

Så gärna jag önskar att jag kunde ge mig tid att besöka bloggar oftare, som din.
Tack för att du delar med dig! Nog är människor händiga! Fina kransar!
Jag besökte Hemslöjdsgården i Kristinestad i lördags där jag köpte två kransar.
Ha en fin vecka!