torsdag 28 december 2017

Barnsligt pysslig

     Barnsligt förtjust i allt pysslande och hantverk, ja det vet de allra flesta att jag är. Är just nu väldigt glad att det är vardag igen så jag får pyssla o skräpa. Inspirationen brukar hålla i sig någon vecka även efter julen men sen blir jag nog nästan lamslagen. Står nu inför januari o februari som är värsta tiden på året för min del. Då ännu är det ju både mörkt och kallt och dessutom väldigt slö tid, usch.
    Några grattis kort och tro det eller ej, även några julkort har blivit till sen julfirandet bedarrat. Hade faktiskt aldrig tänkt att jag skulle börja göra några kort, tyckte inte det var min grej men nu verkar även det har blivit lite min grej också. Har visst tidigare gjort enstaka för eget behov men i fjol tog fantasin över och det blev jäkligt roligt.

     Ja inför nyåret vill jag säga till mina vänner, släng inte era gamla väggkalendrar, ni kan göra vackra kort av dem. Återanvänt är alltid klokt så vill ni inte själva använda dem så ge dem till mig eller skriv mitt namn på och för dem till Hantverkarboden, jag tar tacksamt emot dem.

     Julen den kom så som den brukar göra även hos oss. Julafton var en trevlig dag med sönernas familjer där alla barnbarnen var glada och lyckliga. Juldagen blev latmansdag och annandagen firades två av barnbarnens födelsedagar.
    Vardagarna nu har bjudet på trevligt och vackert promenadväder så hoppas det håller i sig så den lilla motionsenergin hålls vid liv. En skön kväll till er alla. Vi ses.

1 kommentar:

Vform sa...

Snygga kort!
Men inte ska du klaga på januari/februari ... då är ju ledigaste tiden att pyssla o du som stickar o allt möjligt, man hinner ju så mycket då!
Önskar dig ett Innehållsrikt NYTT ÅR!