fredag 8 december 2017

Tro Hopp o Kärlek på textil och målade ljus med julmotiv.


      Som alla redan vet så är jag en pysslerska och hantverkare av det rastlösare slaget eller vad man nu skall säga. Jag har nämligen inte tålamod att hålla på med samma sak hela tiden.

   Ljusen har hängt med så där från och till men just nu gillar jag åter på att måla dem. Satsar mest på att göra det som känns roligt för stunden och nu är det dessa.

    Virkade röda glasunderlägg passar  vid julen men finns även i vitt, grått eller svart.


 Det som varat med längst är nog textilhantverken med Tro Hopp o Kärlek på. Verkar som om de gillas gott här i trakten och konstigt nog har jag inte tröttnat på dem .




    Om  intresse finns så vet ni att både ljusen och textilen finns vid Hantverkarboden i Jakobstad. Även fler sopborstar med julmotiv är på kommande dit men tyvärr har jag inga bilder på dem eftersom jag glömde fota innan de for iväg.
   
     I kväll har vi lille, lille man här och sova över för fösta gången. Lite spännande så men han snusar sött sen jag mumlat sånger i två timmar. Värre kunde det verkligen bli. En rolig kväll med gossen så nu blir det kojan även för mig. En skön helg till er alla. Vi ses.











4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag tycker att du är en verkligt duktig människa som skapar finheter i stort sett hela tiden. Vilken energi du har! Vackert blir det.

Hantverkarglädje sa...

Tack för berömmet Pettas men jag har många luckor under året som inte alls går åt till något hantverkande.

Evas Pyssel sa...

Så vackra ljus du har målat. Gillar jag !!!!! det är något speciellt med julfåglarna. Roligt när man hittar sin nisch i hantverksdjungeln. Det finns så många som gör så mycket olika saker. Hoppas du får en fin och mysig fortsatt advent.
Kram Eva

Anonym sa...

Vilka fantastiskt vackra ljus du gjort. Jag älskar ljus och domherrar är min barndoms fåglar. Helt fantastiskt att du målat motiven. Du är en tusenkonstnär.