lördag 25 augusti 2018

En skön kväll

     En skön kväll med 24+ på mätaren och alldeles fuktig värme, ja då kan man ju bara inte sitta inne.
    Tog fram mina målargrejer, mitt lilla "hantverkarbord" och lampa med skarvsladd och plaserade mig ute på trappan.  Med myggallret runtom trappan så gick det att sitta där och njuta, knappast lika njutbart med alla getingar flugor o annat otyg ute i det fria.

    Målade ljus stod på väntelistan i mitt huvud så ännu väntar jag inte på julen trots motivet men faktiskt så har detta motiv lite åtgång året om i Jakobstad.

    Åskan dundrade och regnet öste ner men en helt underbar kväll blev det när också mannen höll mig sällskap och spelade trevliga låtar från plattan.  Kl halv tolv när vi gick in då var det ännu 18+ så kändes som jag kunnat sitta ute hela natten.

    Nu skall jag försöka mig på att komma i säng men brukar inte bli lätt att somna när jag hållit på med något på nattkröken.
   
Veneziadfirandet i morgonkväll så lite finess borde det bli. Ha det så gott alla som kikar in. Vi ses.

Inga kommentarer: