söndag 19 augusti 2018

Juthbackamarknaden

     Jutbackamarknaden var lika trevlig som vanligt. Tänkte  både i fjol och i år att det kanske var lite mindre folk men när jag tänker efter så när vi började vara med så var marknaden från fredag kväll till lördag kväll. Numera börjar den på fredag morgon och visst var folk igång så fort vi själv var där. Således utspridd på längre tid och därmed inte fullt så trångt.
     Ja här står jag och bladdrar i mina grejer tillsammans med en kund. Väldigt trevligt att få kommunisera med alla möjliga människor. Vänner o bekanta tar sig en pratstund och det uppskattar jag. Vi hade platsen 79 o 55 så de gick rakt igenom, således fick karlfolket och vi kvinnfolk hålla oss på samma bakgård så att säga. Bilden nedan lördag morgon.

     Denna marknad är såååå trevlig, brukar säga att jag njuter att få vara mitt i röran nångång.  Svårt att hinna kika runt själv men lite blev det tack vare sonhustrun som jag delade jobbet med och äldsta barnbarnet nio år som var otroligt duktig att klara försäljning med.

    Måste tyvärr erkänna att arrangemanget tär på krafterna regält men väl så trevligt när man sen har allt igång. Tack vare att man får ha husvagnen där varje år så blir allt så mycket bättre för försäljarna.     För oss är denna marknad en kul grej o marknad blir det när vi, barn, barnbarn o en o annan släkting samlar ihop grejer. Tack alla som gav sig till känna och alla kunder som gjorde att vi fick åka hem med fler tomma lådor.
 
   Nu tror jag att det blir att ha saftmajan igång någon dag innan jag alls  tänker på något annat. Ha det alldeles gott alla som kikar in, vi ses.

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Ja säkert är det trevligt med folk omkring sig.
Trevligt också att strosa runt på denna marknad.
Ha en fin dag!

Äventyret framtiden sa...

Marknader är roliga. Jag önskar att jag bodde lite närmare och kunde besöka Juthbacka men inte än på något år. Vi har ju öppet fortfarande när den går av stapeln.
Skönt är att bli av med sådant som man inte själv behöver längre så grattis till tomma lådor!
Ha det gott!