lördag 4 augusti 2018

Ljuvliga dagar vid villan

     Några ljuvliga dagar vid villan har vi avnjutit den senaste veckan.   Vackra vita näckrosor som finns invid ena bryggan här.
    Härliga kvällar med ibland spegellungt. Varmt vatten som betyder dopp flera gånger om dagen.

          Några vänner och nära och kära med barnbarn har besökt oss så inte alltför slö tid och det gillar jag.
     Till sist hallonplockning så svetten rann. Gubben och jag fick ihop 12 liter så jag är helt nöjd. Åkte hem och nu är de rensade och klara för frysen. Har bestämt mig att det inte blir något mer hallonbusktramp denna sommar. Klarar jag att låta bli då är jag jättenöjd.
      Svalare väder väntas och jag längtar inte alls men huset känns nu som en ända röra så här måste städas o grejas men jag skjuter upp detta tills värmen faktiskt bedarrat. Inte kan man egna tid åt att städa i skön värme när man andra gånger betalar dyrt för att resa till södern och avnjuta detta.
     Ha det alldeles gott alla ni som kikar in, vi ses.

Inga kommentarer: