tisdag 28 augusti 2018

Veckan som gått

      Förra veckan firades spotlight i Jakobstad på onsdag kväll. Då är butikerna öppen inne i stan till kl 22 och dessutom lite program på gågatan o torget. Eftersom jag vanligen brukade jobba vid Hantvekarboden den kvällen så blev det mycket sällan att jag avnjöt något i stan just då. Denna gång gick vi (min man o jag) ut på stan för att denna gång se oss runt  på utbudet av underhållning.
    Redan tidigare hade jag bestämt mig att det blir ett besök till det omtalade mysiga Skorpan café som finns i Skatan.

                                Jättemysigt ställe både ute och inne. Allt i gammal stil men

                       även en modernare sittplats ute också som kändes helt rätt i sin miljö.

     Jättegod choklad kladdkaka med vispgrädde och kaffe där till, det blev mitt val och alldeles gott. Många "frestelser" fanns att välja på. Rekommenderar varmt detta sommarcafé. Tyvärr stängs det nu inför vintern men vi hann ju dit denna sommar tack och lov.

    Den mysiga fredagkvällen med 24+ ute på vår trappa skrev jag redan om så vi fortsätter till lördag då vi här längs kusten firade weneziaden.

    Ena sonen med familj var redan vid vår sommarstuga och vi åkte dit på eftermiddagen och lovade barnen att vi stannar tills alla skjutit upp sina raketer. Så roligt att se gossen som hoppade jämnfota på bryggan så fort han såg en raket blomsta.
   Andra sonen med familj var vid deras sommarstuga så den minsta i släkten var inte med här.

       Vid sommarstugan hade något djur bökat i en stubbe rätt häftigt. Vet någon vad det kan vara? Skulle gissa på en fågel men det var nog för stora träbitar som flugit för att vara en sådan.

     Söndagen skulle vi ta en promenad i skogen men den blev inte långvarig. Efter en liten stund hade jag 4 älgflugor på mig så det blev fart till bilen.  Vet någon hur man skyddar sig mot dem? Tror jag inte kommer att gå i skogen denna höst förrän det blir kallt, dom är ju bara för äckliga.

   Nuvarande vecka har nu inte mycket hänt. Mitt skapande inskränker sig till några kort men väl så roligt när jag sätter mig vid mitt målarbord. Varmt o skönt ute ännu bäst att hålla sig där  så mycket det går.
    Ha det så gott, vi ses.
 


Inga kommentarer: