fredag 17 maj 2019

Besök till Garden Flora i Lövö.

    I dag blev det ett besök för sonhustru, lille lilleman och jag till Garden Flora i Lövö som har trädgårdsdagar i dag och i morgon.
     Många intressanta växter. En del hade hunnit långt i sin utveckling inför sommaren och andra var i förstadiet.
             Med värme och sol som lovas denna helg här så kommer nog allt snabbt igång.

     Väldigt lätt att köpa till sig växter men jag lät förnuftet råda. Alltid bäst om man tänkt till var man vill förnya något eller föröka annars vet man ju ej var man skall sticka ner plantorna när man väl är hemma.
     Nu har ju jag turen att ha väldigt när till Garden Flora när jag behöver något men visst, nog kom något hem i min kasse ändå. Redan planterat så det blev helt ok.
                      Där bjöds även kaffe o dopp så vi lät oss väl smaka så tack Sandra för det.

    I min egen rabatt finns inte mycket blommande blommor ännu men den blå pärlhyacinten är den bästa just nu.

      Även den vita blåsippan är i full gång. Trodde inte den ens skulle börja blomma men bättre sent än aldrig. Den är ju också väldigt vacker.

    På eftermiddagen har jag jobbat med att så olika grönsaker sen vi stansat fast fiberduken och  fixat lådorna till sin rätta plats. Hoppas bara det är lika behändigt och bra att kunna vika upp fiberduken med gångjärn som jag tänkt mig.
    Det lilla odlingslandet till trots så finns flera olika grönsaker där under dukarna. Bl.a. rucola, huvudsallad, plocksallad, ärter, rädisor, dill, kållrabbi, morötter gullök, rödlök, purjo och sen tillkommer bönor o broccoli när det blir varmare. Mums, jag älskar grönsaker.

     Ännu så varmt och skönt så det lär bli en virkstund i trädgårdgungan nu. Ha det alldeles gott ni med i den sköna värmen. Vi ses.

1 kommentar:

Rämmengården sa...

Låter som en mysig dag. Ha en fortsatt trevlig helg kram Nina