fredag 3 maj 2019

Snö just nu.

               Våren så skör. Inte hade vi väl väntat oss riktigt detta efter den sköna värmen.
   
     Tulpanerana och allt annat fick sig ett täcke men återstår att se om detta räckte inför kölden. Hela dagen har det varit 1,3- här och även kallare så nog har säkert ett och annat tagit lite stryk.
     Mannen undrade om han borde gå ut och skotta snö men lät ändå bli och hoppas det försvinner snabbt.
     Bäst att göra något vettigt inomhus så jag tvättade fönstren, städade en del och satte upp tulpangardinerna "vintern" till trots. Tänker mig det vore skönt om huset är städat när värmen återkommer för då vill jag hålla mig utomhus.

     Brasan myser till det lite tack och lov. Något mer blir det inte av min dag än att kika på TV en stund eller virka lite. Hoppas på trevligare väder i morgon. Ha det så gott. Vi ses.

Inga kommentarer: