tisdag 21 januari 2020

En vecka till

     Bara en vecka kvar av denna "tråkmånad" vill jag säga. Egentligen inget fel på denna månad men min natur gör att luften går liksom ur strax efter julen och jag kommer inte till skott med särskilt mycket trots att jag har många grejer jag kunde göra.

    Trivsammast att hålla på åtminstone med något smått så just nu får stickningen gälla om än även den går på sparlåga. Eftersom jag har tre pojk barnbarn och två flickor så har jag i åtanke just nu att sticka varsin tröja till gossarna. Såg ett lätt och intressant mönster vid Lykkeliten  så jag beställde hem det. Detta är nu på gång och lyckas tröjorna bli till något så visar jag säkert senare. Jag har visst som de flesta i min ålder stickat många tröjor i livet men inte nu på kanske 20 år så man nästan börjar på nytt. Lite lat att läsa mönster men nu är jag bara tvungen.
    Verkar bli en vacker dag  så om en stund blir det en behövlig promenad, vanligen piggnar man till då. Hoppas ni alla har det bra. Om ni vill ses vi igen här en annan dag. Allt gott till er. 



1 kommentar:

dercy lyne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.