tisdag 7 januari 2020

Fantasin flödar fritt.

     En bit in i januari och ännu finns energi kvar att fantisera ihop några kort.  Rätt skönt att fantasin får flöda fritt för det här med kort är som att måla. Tiden flyger i väg och tankarna bara svävar in i allt det kreativa.
    Vanligen gör jag korten bara rakt av vad som jag tycker passar men visst riktar jag en del både till bröllop, förlovning, dop, konfirmation m.m.  Dessutom botaniserar jag bland alla mina papper och bilder vad som passar ihop med färg o form.

   Det vanliga är att jag inte vill ha mycket grejer på ett foto. På det här kortet var tanken först att använda botten från en papperskasse med stickmaskor. Min tanke var att det skall rikta sig till en stickentusiast. Således kom maskorna i botten och med lite knappar på men att förgylla det hela så behövdes lite färg med blommor o hjärtan som ni ser.

   Detta kort är bottenbilden från en bit bred tapetbård så vacker att jag inte kunde förmå mig att slänga. Hade gärna haft mera av sådan bård för här var det bara att sätta till några blommor och det här till förlovningen.
                          Här tänkte jag mig detta kort till en som gillar dans och motion.

   Gråpapper faller mig väl i smaken, känns så naturligt. Bättre upp med remsan av den "spets"artade tapeten som är ämnad att måla på. Således kan man använda allt möjligt skräp. De svarta sträcken runt om hjärtat är gjord med tusch.
   En vuxen målarbok är rätt tacksam att klippa till bottnar för där finns alla möjliga motiv. Första gången jag testat detta och är helt nöjd.  Tycker själv att detta kort passar till någons som gillar det enkla, inte mycket krims krams här inte.

                    Fortsätter även med lite stickning som förgyller framför TVn på kvällarna.

      Julen den är fortfarande kvar och jag har inte särskilt bråttom att radera ut den heller. Med alla små lampor o ljus är ju tillvaron lite mysigare ännu.



                                            Snudd på att solen ville glimta ett tag i dag.

    Blev en rätt lång skogsvandring i dag med min promenadväninna. Vi trampade iväg genom skogen där det är så vackert med vitmossa och omkullfallna träd, dit jag inte varit på så himla länge.  Dyblöta om fötterna när vi kom hem men skönt att få en ordentlig dos av motion, frisk luft och vacker natur.
       Önskar er alla ett gott 2020 och själv hoppas jag att året blir bra utan att behöva avge några löfte. och sådant "trams".  Brukar nämligen  inte avge några nyårslöften, därav trams.
                             Ha det alldeles gott, vi ses.


1 kommentar:

Vform sa...

Oj, så aktiv du varit redan i år!! Fina kort!
Jag har legat nästan vågrätt (flunsasläng) några dagar så min kreativitet
har inte börjat än! Men börjar kännas bättre ... så snart ...
God fortsättning själv!