torsdag 30 januari 2020

Vinter

     Tog en tur i dag ut mot vår sommarstuga och testade isen som bara var 5cm tjock. Huuu jag kom fort in på land. Vet inte ens hur tjock isen ska va för att hålla en människa . Gubben är ju tuffare än jag på det här området men eftersom vi har rätt nära att gå över isen så brukar jag ändå försiktigt smyga efter. I dag tog han hål i isen för att mäta tjockleken.


     Rätt mörk dag men väldigt vackert ändå med all snö och lite disigt ute på isen.

                                          Njöt av en liten promenad i den vintriga skogen.


    Väl hemma blommar snöiga blommor i min rabatt. Varje höst brukar jag lämna kvar de torkade resterna av dessa växter eftersom de vanligen ståtar vackert sen snön kommer.
          Skriver det här jämsides med antikrundan så det blev inte mycket av detta inlägg men håll till godo, så blir det ibland. Ha det så gott, vi ses.

Inga kommentarer: