söndag 5 april 2020

Tvillingnålen en viktig grej.

    Inspiration till all vår kreativitet hittar vi på olika sätt. Den som gillar att göra saker själv har rätt ofta tankar som snurrar runt olika idéer men ibland får man någon puff utifrån. Puffen till att sy det jag nu skall visa kom nog från syster yngre bara genom en tvillingnål.
   Syster yngre som håller på att sy en del till barnbarnen började prata om att hon fick så fina stickningar med tvillingnålen. O jaa, den hade jag glömt att jag hade.

                                Denna collegedräkt kom till från restbitar så det blev en del skarv.

    Några planer på att sy något just nu hade jag inte men inspirationen infann sig bara av att vi pratat om den där tvillingnålen.

     
      Så började jag rota i mina tyger och visst hade jag lite mindre bitar i college och trikoo. Tankarna föll på våra tre små gossebarnbarn, bitarna skulle säkert gå att sy till dem. Så blev det, tre st dräkter med jumper o byxor.
 
     Eftersom bitarna var rätt små så blev det en del skarv här o där och nu kommer således tvillingnålen in i bilden.


                                  De två stickningarna trollar lite bort att detta är ett skarv.


           Och flera skarv blev det eftersom bitarna var så små men rätt intressant också att ha litet hjärnjumpa med att få bitarna att passa in.

      Jag är glad och nöjd att jag fick lite förminskad tygmängd i mina gömmor och hoppas att gossarna kan använda dem en tid. Tyvärr känns hela mitt arbetsrum nu som om det vore Ekorosk men det lär jag få ta tag i efter påsken. Hoppas på att ännu få sydd lite till innan just det intresset lägger sig för sommarvila.
     Solen skiner och jag önskar er alla en bra dag. Vi ses.


2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så fina plagg du gjorde och så användbara!
Ha det bra i dessa tider!

Evy sa...

Så trevligt att få sy inspiration, jag hoppas min kommer efter påsk
Trevlig påsk önskar jag dig