torsdag 29 juli 2021

Skärgårdsliv

      Ett par dagars skärgårdsliv gjorde susen i den enorma värmen vi haft. Så skönt så skönt att sitta på bryggan o virka någon stund då och då. 

      Inte endast virkning men man behöver ju variera sig lite så det inte blir för tråkigt i den sköna värmen. 

Lite mete blev det också men fiskelyckan var bara god med de små abborrarna. Blev rätt minimalt med vattendopp då  vi inte känner stället så väl att vi inte visste hur det är med algerna.


    
    Segelbåtar både stora och små både kom och for ut till havs. Så vackert med dessa båtar på sjön men själv tänker jag att jag aldrig vill pröva detta, faktiskt för skraj när vindar ligger på.

                                             En Baltic eller Nautor båt här men vet ej vilken.

     Även ett mudderverk kom förbi. Nya villor byggs i närheten och där behövde tydligen muddras.

   På väg hem efter ett par sköna dagar möter vi än några segelbåtar, så vackert så jag kunde likna dem med älvor på havet.

 Hade tänkt oss att stanna över dan när vi åkte men för säkerhet skull tog jag lite extra mat med och det blev att vi stannade två nätter, därav fanns endast två majkolvar kvar när vi åkte hem. Bra "ätit" egentligen när det för en gång skull gick jämnt ut, brukar alltid ha för mycket med.

    Hemma sitter jag även i all sköns ro och läser ett par tidningar och fortsätter virka glasunderlägg. Längtar förstås efter regn men vill inte att värmen skall försvinna.

           Ha det gott, vi ses.

Inga kommentarer: