söndag 9 januari 2022

Vacker dag

         Denna tid får vi vara glada varje gång solen bjuder lite ljus med sina strålar. Så vacker blev denna dag trots lite väl kallt. Nästan 15 gr när vi tog oss ut en sväng.

     Blir så trött ibland på att vandra samma vägar dag ut och dag in så nu och då tar vi bilen och vandra lite här och var. 
     I dag blev det en sväng efter norrsidan i Forsby. Man ser ju faktiskt olika ställen och byar på ett bättre sätt när man är gåendes. Visst, det är mest för att få variation som vi gör så här, det är ju pandemin som påverkat oss.
      Här kunde man nästan tro att det brinner bakom skogen men solstrålar kan trolla till vad som helst.

      Solen höll visst på att gå ner, lite väl sent ute var vi men ack så nöjda när vi kom hem igen.

       Efter promenaden stundade det till middag och tänka sig, jag blev bjuden på mannens egenhändigt gjorda moussaka. Själv har jag ju aldrig gjort den rätten. Jag överraskades att det var så jättegott så det måste bara förevigas. 

         Nu fortsätter jag bara med stickning en stund och i morgon tänker jag städa ut julen. Ha det gott och kika gärna in ni som fortfarande orkar följa mig. Vi ses.

1 kommentar:

chanee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.