söndag 30 januari 2022

Tunikor

        Lite speciellt känns det att få dokumentera något som jag sytt till mig själv. Trodde att jag riktigt kommit mig av med att sy, det som låg mig så varmt om hjärtat tidigare i livet.

     Mitt i allt kom jag till skott förra veckan och klippte till tre tunikor till mig själv. Det är ju så att frestas man köpa tyg så är man nog tvungen att göra något av det också. Har kvar en hel del tyg från tidigare och jag är ju inte precis den som bara kan slänga. Det ligger kvar i skåpet i hopp om att bli något.

     Nu är ju detta Paa Pii tyg och även mönstret. Kan bara inte fatta varför jag köpt samma tyg i olika färger men jag gillar dem båda och det är det viktigaste.

     
             Sen hade jag en stuvbit som inte räckte till långa ärmar som jag ville ha (är frusen av mig) så då lade jag till det svarta. Denna blev nog bara en hemmavid tunika men ok ändå.
       Är helt nöjd med alla tre men kommer att sy in ännu litet i sidsömmarna. Jag hade tidigare sytt från samma mönster så jag bara klippte till och sydde, lite för lat att prova så nu får jag ta in i efterhand då jag inte gillar vida kläder.
      Paa Pii tyget är helt bra, så även mönstren. Vissa barnmönster är väl smala så där skulle jag önska lite variation.

      Väntade i går och i dag på det utlovade snöovädret men har inte sett skymten av det här ännu. Undrar om vi lyckas undgå detta eftersom det fortsatt är bara lite vind och inget snöandet.
      Nu skall ja g fixa till lite kaffedopp eftersom en del av nära och kära anländer om någon timme.
                       Ha en bra dag, vi ses.



1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Men himmel och pannkaka vilka ursnygga tunikor du har sytt.
Jag beundrar dig så mycket du som kan alla sorters hantverk.
Fantastiskt.