fredag 4 februari 2022

Mitt livs första pussel 500

         Hade aldrig trott att jag skulle börja med pussel på gamla dar men ibland överraskar man sig själv. Valde ett 500 bitars pussel med ganska lätt motiv ifall tålamodet skulle tryta. Verkar ju var lite av en modefluga eller är det pandemin som gör att vuxet folk mera bygger pussel nu. 

     Tjusningen med allt trevligt man ser andra gör på "nätet"är ju att man ibland får en kick själv att pröva något nytt. Rätt trevligt också när man har en hel del år på nacken att testa sig med annat än korsord. Riktigt trevligt var det och inte tog det många dagar så jag rekommenderar detta varmt som tidsfördriv i väntan på sommaren.

    Fortsatt mitt syende så nu blev sommarklänningen klar som var påbörjad redan förra sommaren.  Mest nöjd med den , lite lugnare färger o mönster eller så är det bara en känsla.

   Ännu är ett Paa Pii tyg tillklippt till en sommartunika och sen får det vara nog. Lovar mig själv gång på gång att inte en tygbit till för kläder mer men ändå faller jag för frestelsen ibland, tygintresset går aldrig ur.

     Skall till frissan om en stund och sen hämta två gossar som behövde omvårdnad ett par timmar.
                 Snöar o blåser här nu så rätt gott att hoppa över promenaden i dag. Ha det gott, vi ses.


3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Så vackra tunikor du har sytt!
Ja du, pussel har jag också tänkt på att köpa hem.
Som ung hade man stora på gång så varför inte nu som äldre.
Ha det bra!

Anonym sa...

Snygg klänning! Syster äldre

Bibbis blandning sa...

Pussel är ju toppen. Jag har flera kompisar som alltid har jättestora pussel på gång hemma.
Min mamma och pappa lade pussel under många år. De hade en jättestor plywoodskiva med alla bitarna på och när de hade lagt pussel klart för dagen så sköt de in skivan under sängen tills nästa pusselstund.

Många har också klistrat upp sina färdiglagda pussel och gjort tavlor av dem.