onsdag 9 februari 2022

Tygtryck och annat

     Så roligt när barnbarnen också är intresserad av en del pysslandet. I går kväll kom mina gamla egen utskurna schabloner till användning. Det brukar ju heta den som spar han har och jag har varit väldigt nära att slänga en del av dem men nu kom ju något väl till pass.

     Det var tvåan som ville sova över och det passade ju mycket bra. Gärna nappar de på ett och annat pyssel vad jag råkar komma med. 

     Själv fortsätter jag med Tro Hopp och Kärlek som jag hållit på med i några år. Tänker att så länge någon vill ha dem och jag själv har lust att göra så får dom finnas vid Hantverkarboden. 


     Rätt mycket snö har vi ju. Under mina promenader tänker jag i bland att det kunde gärna ändra till lite frost i träden så blir det intressantare att ta några foton men visst är det bra att vi har riktig vinter också.
     
                    Njuter av alla fåglar framför vårt fönster men vi matar ju dem i massor. Vi har ju inga andra djur att försörja så det går an.

                I morgon drar vi iväg på en liten tripp så det gäller att maka sig upp tidigt. Säger hej svejs för denna gång, vi ses.

 

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Så mysigt att pyssla med barnbarnen.
Mitt barnbarn är ju vuxen nu och inte intresserad av pyssel men han hjälper mig med andra saker istället som t ex att måla garderober. Jag är tacksam för det.
Men nog är det härligt att sitta vid bordet och pyssla tillsammans. Det gjorde vi han och jag när han var liten. Presenter till mamma var det väl mest.