söndag 13 februari 2022

Vad är tjusningen med loppis?

     Mina ny inskaffade "loppis" katter tog mig att undra vad som kan vara tjusningen med att gå på loppis.

    Väldigt få saker som kommer med hem men ändå tycker jag det är så roligt att vandra och kika på allt ibland. 

    Nu var det ju så att vi kom oss på en snabbvisit till Ekenäs, då via H:fors med tåget o sen med bussen. Var så glest med folk i tåget att där kunde man knappast få någon corona. Värre var det ju förstås att jag skulle via något loppis men det tror ju jag ändå var samma som att besöka något hemmavid.  Eftersom vi skulle köra bil hem så åkte vi via Salo o sen Tammerfors och vädret var så vackert att det var ren njutning att få vara ute på en tur.

     Vet faktiskt inte varför jag gillar att gå på loppis då jag varken gillar gamla antika saker eller att samla på något, dessutom tål jag ju inte när alla skåp blir fulla. Nej sådant som möjligen fastnar i min hand är någon rolig grej som dessa mina utekatter, kanske någon snygg gardin eller annat smått. Vi har ju inga levande katter så det kan väl passa med dessa utomhus till sommaren. Vet ej ännu om jag skall gilla färgen på dem eller inte men i annat fall så målar jag om dem tänkte jag.

     Tog några bilder på hemvägen med mobilen men se dem slarvade jag bort när jag överförde till datorn, så kan det också gå. 

I dag har minstingen förgyllt tillvaron här några timmar. Han är nu över 2,5 år och inne i en så rolig pratperiod. Jag är så tacksam för alla våra barnbarn och att vi får ha så god kontakt med dem.

       Helgen snart slut och ny vecka börjar. Ha det gott, vi ses igen en annan dag. 

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Jag älskar loppisar men har inte varit på någon på över två år nu.
Jag tycker mycket om gamla byråar faktiskt. Även karotter av gamla fina märken får följa med hem ibland.
Det är kul att gå omkring och titta på allt som finns. Somrarna med uteloppisar är kul.