lördag 1 januari 2022

Nytt år o nya vantar

      Första dagen på år 2022 och vi bjöds på vackert väder. Inget att fördröja, bara att snabbt ta sig ut så länge solens strålar höll kvar den ljusa dagen.
      Jag vandrade iväg och sen fick mannen hämta upp mig för att vi tog en tur till ena sonen.

    Där var så ljust och vackert men ingen var hemma. Vi fick leta oss till pulkabacken där de höll hus.

                      Känns så skönt att sen komma hem igen och ta i den ljuva stickningen.

     Så lätt att snudd på bli stickberoende, just detta som jag tänkte ta det försiktigt med men men så roligt det är. Det finns ju massor med fina mönster på nätet men bra mycket roligare när man ser en god idé att då sätta igång de kreativa knölarna och fixa till något annat.
     Just denna vantmodell blev jag förtjust i men det var ett annat mönster. Med lite gammalt garn i lådorna så var det ju bara att sätta igång. Vantarna som jag beundrade hade en stjärna ovanpå handen men jag försökte tänka ett mönster i enkla banor och så här blev de.
 
                                       
     Har nog inget mönster eftersom de vantarna är rakt tilltänkt från mitt huvud. Ibland när jag fått till någon grej som jag gillar då skriver jag visserligen upp maskantal o mönster till mig själv om jag vill göra fler. Jag gillar dessa verkligen  och skall sticka ett par till mig själv också. Det är nämligen ettan som ville ha dessa och det skall hon få.

    Nyårsafton firade vi i Oravais hos "lillebrors familj" med 3/4 delar av min syskonskara. God mat, stjärnspäckat fyrverkeri och trevligt sällskap, vad kunde bli bättre. Tack Peter o Camilla.

    Skön kväll till er alla och ha det så gott, vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Oj vad mycket snö !!! Här är det gröna gräsmattor, grått och disigt väder. Ganska trist. Men vi hade fina snöiga dagar före jul.
Du behöver verkligen vantar till det vädret. De ser fantastiska ut. Måste också ta tag i något stickprojekt. Älskar det !!!
ha det fint önskar //Eva