tisdag 15 mars 2022

Lite av varje

      Vandringar ute på isen i vårt fina marsväder gör gott för både knopp o kropp. Ja dessutom börjar man ju se lite mer levande ut när hyn sakta börjar få färg, jag tänker då på mig själv med min alldeles bleka vinterhy.


    Tack vare det fina vädret och den starka isen har vi kommit oss för att vandra ut på isen på olika ställen. Ställen som man annars inte besöker på sommaren.
         Denna gång gick vi dock ut från Gamla Hamn i Jakobstad. Där invid hamnen var många vandrare i farten och många satt på bryggorna och solade. Vi vandrade rakt ut mot havet så långt vi hade lust att gå, sen var det att vända tillbaka.
      Så otroligt njutbart väder denna dag och lätt att gå längs scoterspåren. Inte alla år som det går lätt att vandra på isen. 
     På lördag kväll hade vi besök och jag blev förärad denna vackra blomma. Har faktiskt inte sett denna färg på hortensia tidigare så en ögonfröjd kan jag kalla den.
     På en begäran målade jag i går några påskljus som redan är avhämtade. Blev så glad när personen hade lagt märke till och gillade de små detaljerna. Det är ju faktiskt detaljerna som vanligen är pricken över iet.
      Har varit hela dagen vid Hantverkarboden i dag och med fler kunder än vanligt denna årstid blev det en trevlig dag. Ja dessutom var två bekanta på besök så jag fick också motionerat pratmusklerna en stund.
      Väl hemkommen tog jag mig för att så några frön som skall drivas upp inomhus. Trodde inte mina ögon när jag öppnade fröpåsen med hängbetunia. Där var 10 st små små frön som var som dammkorn. Tvivlar strakt på att dessa kan bli till något och ja, besviken över så få frön då knappast alla lyckas gro.Väntar jättemycket på våren men är så glad för varje dag solen skiner den ger ju oss energi.

     Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.

 

Inga kommentarer: