lördag 26 mars 2022

Nöjd med dagen

     Trots att morgonen bjöd på busigt väder med hård blåst och regn-snö så är jag slutligen rätt nöjd med dagen. Vanligen vill man bara ut när solen skiner och ja, det gjorde den även denna eftermiddag. 

     Att jag är nöjd med dagen beror på att jag denna dag fick några ufon klara som  lämnats i stå att vänta på min energi.

       Ufon var denna gång två t-skjortor till minstingen som legat halvfärdig ett tag. Sista minuten nästan att sy dom eftersom tyget inte räckte till något större men det gäller ju att förbruka det mesta av alla tyglappar. Tyget är förresten från Paa Pii som jag frestas att besöka då och då. Även mina egna T-skjortor som var nästan klara blev riktigt klara i dag och jag blev nöjd också med dem.

     Även ett par skallror som väntat på att få ett handtag blev också klara i dag. I perioder virkar jag dessa framför TVn men de blir sen klara när de blir. Ja ni förstår, inga stora bragder men visst känns det ok när något som blivit liggande sist o slutligen blir färdigt.

     Lite annat också här. Den här årstiden brukar jag köpa salladen som är i kruka. När vi sen ätit upp den så planterar jag i såjord i kruka och den växer till sig på fönsterbräden. Således får vi äta den flera gånger om beroende på hur soligt väder det är. Mums säger jag bara, älskar grönsaker och sallad.

     I kväll tänkte jag vi skall ha något gott. Eftersom det kom mycket jordgubbar i somras så blir det ibland att jag gör jordgubbskvarg. Så himla gott, bättre än glass tycker jag. En burk vispgrädde, en burk kvarg 3%fett och en ask jordgubbar o lite socker. Vispa, grädden, vispa sen med kvargen, jordgubbarna och sockret, jag lovar det är godis det. Mums. Ha det gott även ni vad ni än gör. För mig blir det soffan och TV. Vi ses.

Inga kommentarer: