torsdag 31 mars 2022

Ett och annat

    Har återigen väntat något år på att svärmorstungan skulle blomma och nu gör den det. Eftersom den vill stå trångt i krukan så blommar den inte varje år. Jag brukar ju plantera om den efter blomning då det även hänt att krukan spruckit av trängsel.

    Älskar dessa blom som är så skira och doftar så gott. Nu blir det åter att plantera om och förminska den en aning.
      Hortensian som jag redan visade i ett tidigare inlägg vill jag åter igen ge er en skymt av för att den blir bara blåare och blåare. Har tidigare inte sett så stark blå färg på någon hortensia så jag tycker själv den är så häftig.

    Kallt var det ute i dag så ispinglor fanns fortfarande kvar vid en spalje på väggen. Trevliga isformationer,
    Sen har vi ju de fina koltrastarna som varje dag kommer och nästan tigger äpplen. Börjar man ge så får man ge och det vill jag så gärna göra. Trevligt bara med fler olika fåglar.
      Önskar bara att den ville sjunga för oss så fint som dem gjorde på Teneriffa varje år men se det verkar dom inte gilla här.
    Han här tror att han har ensamrätt på äpplena eftersom han ibland kör bort andra fåglar men det är väl naturens gång för dem, de andra får äta senare.

     Är riktigt nöjd med denna dag också, detta för att jag kom mig för att baka bullar som jag gör mycket sällan numera. Inte så nyttigt men väl så mums. Kvällen är sen och jag tänker krypa till sängs så god natt med er. Vi ses igen en annan dag.
 

Inga kommentarer: