lördag 13 maj 2023

Njutbara dagar

       Några bilder på vackra vårblommor är väl aldrig fel. Alla njuter vi väl av det fina vädret som råder just nu, det som vi väntat på hela vintern.

      Så underbart att få böka lite i blomrabatten nu men dessa blommor som jag har på bild sköter sig själva och kräver inget ans alls. Den vita blåsippan finns mitt i en mose brinnande buske men när den busken börjar röra på sig ja då är vita blåsippan utblommad. Helt perfekt.

 Gullvivorna vill gärna föröka sig i vår sandiga jord så i fall att de minskar så har jag bara att gräva upp lite ur gräsmattan, även det perfekt.
Den här lila härligheten vet jag faktiskt inte namnet på men borde var någon sorts viva den med. Åminstone liknar bladen sådana.

      Var i går till Vörå gravgård med syster äldre och planterade. På väg hem tog vi en sväng via syster yngre och jag passade på att ta ett foto i hennes fina nyansade rabatt. Så perfekt med ladan där i skogsbrynet.

     I dag var vi på en examensfest och efteråt  blev det grillning utomhus hemmavid. Kunde inte slita mig från det fina vädret så vandrade en sväng ut till forsen som finns rätt nära oss. 
      Bara njöt av allt det grönskande som exploderar i naturen nu. 
Äntligen kom jag mig in och nu blir det att hänga framför TVn på Eurovision. Lite väl länge i kväll till kl 2 men vi får se när sömnen tar oss. Lite spännande faktiskt att både Finlands och Sveriges tippas komma långt. Ha det gott kära besökare, vi ses.


Inga kommentarer: