söndag 21 maj 2023

Njutbara dagar

       Blev ett par dagar till Klobbskat  i det njutbara vädret denna helg. Är säker på att vi hade haft det varmare om vi stannat hemma eftersom det lättare blåser ute vid havet. Med så vackra vyer solsken och trevligt sällskap så vad är då lite blåst att störa sig på.

         Kunde knappt slita oss för att gå till sängs på kvällarna när vyerna var så otroligt vackra. Varje kväll kom svanen och övernattade nästan invid husbilen och fanns där varje morgon. 

         Några husbilar där denna helg så vi fick träffa nya bekantskaper. Blir ju inte tråkigt när alla är ute i samma ärende, att njuta av naturen, vandra och träffa likasinnade.



       Vandrade efter en liten stig som gick rakt in i skogen men där var ännu  så blött att vi vände om, passar att testa en annan gång. 

       Alla for vi hem i dag och vi tog vägen via Vörå gravgården och en liten visit till syster yngre. Måste ju gå och beundra hennes blommor så här års och jag tog tillfället i akt att tigga om ett litet början av en viss växt som jag så gärna fick med mig hem.

    Sista tiden har jag haft dessa THK dukar på gång, lite bråttom eftersom jag hade en tre dukars beställning men nu är de klara. På gång är ju förstås det mesta utomhus nu. Har sådd lite grönsaker men har låtit en del bero för att inte få så mycket ogräs. Denna vecka tänker jag i alla fall så allt klart. Har gått hela varvet runt vår trädgård nu i kväll för att se vad allt växt. Det är ju så himla intressant att se förändringen när man varit borta någon dag. 

    Kan också nämna att jag så gärna skulle sätta ett inlägg här när vi är borta någonstans men jag lyckas inte få in via telefonen. Har testat hur många gånger som helst och lyckats en gång, sen får jag det inte att fungera igen. Blir så sjuttons arg när det strular men har inte lyckats få hjälp av någon ännu så alla inlägg får vänta till dess jag är hemma igen varje gång. Hoppas ni alla njutit fullt ut av denna underbara helg, det är ju den bästa tiden på året tycker jag. Ha det gott alla, vi ses.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så ljuvlig bild av svanarna! Nu har ni äntligen härlig vår, snart sommar!
Jag har det likadant som du vad gäller att blogga via telefonen. Nu har jag givit upp, orkar inte ens..det går ändå tänker jag.
Ha det gott på alla sätt !

Mina fotostunder sa...

Underbara bilder!
Att vi inte sågs när ni var på Klobbskat ... ;)
Fortsätt med njutbara dagar!