söndag 7 maj 2023

Virkning, fotoscanning o flunssa

        Virkning är ju rätt roligt att syssla med, tar då och då i virkpinnen och till sist blir det en och annan skallra. Börjar längta efter annat men har inte kommit på vilket handarbete jag skulle vilja göra just nu, så länge fortsätter jag med skallrorna.

       


                                                                Min far och hans syster.
  Variation på sysselsättningen ska det ju va så nu har jag även scannat in lite av gamla bilder från Vörå släkten. Hade lånat hem ett par lådor med gamla foton som är stationerat hos min syster och då kom ena sonen på den goda idén att jag kunde ju scanna in dom.
                                                             Min mormors mor och far.
  Nu har jag börjat på och oj vad intressant att se gamla släktingar men även många många som jag inte alls känner.
                                                  Min äldre syster med sin Canada docka.
   Nu har jag ju inte tänkt hålla  på med detta i sommar men var så sugen på att testa så nu har jag igång även  detta "handarbete".
                                   Min farfars syster o man som jag minns så väl från barndomen.
   
      Blir massor med jobb det här men det går an bara jag lyckas ta tag i lite då och då. Risken är att jag får för bråttom i slutändan.

      Jag är annars så flunsig just nu så världen har stått stilla för mig i två dagar men tänker att jag måste ut en sväng i dag om inte annat så med bilen. Lovas ju varmare väder så känns rätt bra att det äntligen börjar hända något på väderfronten. Ha en skön söndag alla som kikar in, vi ses.

Inga kommentarer: