torsdag 23 november 2023

Pyssel av "skräp"

    Att pyssla med "lite skräp" har även det sin tjusning. Denna ängel blev till tack vare alla mina linnetrådar som jag inte "jöutats" kasta. Ni vet det där ifall man behöver det. Har en låda full med gråa o vita linnetrådar som jag samlat i många år och haft en ängel eller liknande i åtanke.

                Nu kom jag till skott tack vare pinterest där det finns många goda grundidéer.

       Trådarna jag samlat på är ca 25 cm långa så helt passlig längd till dessa eftersom de viks mitt i tu och blir då 12,5cm. Och varifrån har jag då samlat dessa trådar? Jo på nästa bild ser ni.

    Jag har i rätt många år gjort små dukar (bröddukar) med smörkniv att sända till släkt och vänner. Jag valde att dra bort trådarna för att få fransar i kanten och därav har jag en hel del sådant. Tycker att dukarna ser bra mycket finare ut med fransar i kanten än att göra en fåll.
    Nu låter det ju som om jag hade massor av trådar men det går rätt mycket till en ängel så inte räcker det till så många. De gråa har jag bra mycket mera av men det som lämnar kvar nu tror jag bestämt jag skall låta gå till skräptippen. Jag är ju egentligen ingen samlare av något slag men en del som man kanske kunde göra något av är alltid intressant. Däremot har jag aldrig samlat på glas, keramik, tomtar eller dyligt.  
     Jobbat halva dan vid Hantverkarboden i dag och där får man nog en puff i den kreativa riktningen. Särskilt trevligt att vara där när det lackar mot jul eftersom det då kommer in en hel del nytt och många intresserade kunder kommer på besök.
     Tack alla ni som kikar in här, vi ses igen en annan dag.


1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Sånt är härligt när man hittar idéer till det som ligger i väntan på nånting.
Jättefin ängel det blev!