tisdag 4 maj 2010

Fjolårets grönsaksland

Tittade igenom fjoårets bilder och här har jag vårt grönsaksland. Det är nu inte bara min förtjänst för min man får alltid göra det tunga jobbet.Eftersom han också är lite intresserad och gillar det jag håller på med så är det ok.
Som ni ser, samma grönsaksland

Eftesom jag tycker att gamla konstiga stubbar kan vara rena konstverk så fick dessa långa stubbar bli kvar när vår silverpil togs ner, sen barkade jag den och så här fin blev den.

Detta är ännu en bild på vår uteplats.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fint grönsaksland,o stubbarna är vackra.
Uteplatsen är oxå fin.
Ha en bra kväll.
Kram!

Moster och jag sa...

Häftig stubb!! Fint trädgårdsland ni har, själv fick jag sluta med det för många år sen. Det blev bara en massa ogräs.
Uteplatsen ser riktigt mysig ut med massor med växter. Du tycks verkligen ha gröna fingrar.
Du frågade ju var nånstans Kajane finns. Svaret har dröjt men nu ska jag svara på det. Det är ungefär 6-8 km norrut från Pörtom längs riksväg 8. Det är i Alholm (Malax). Då man kommer från Pörtom viker man av till vänster och kör i ca 6 km. Det är väldigt vackert ställe så gör ett besök om du har vägarna förbi. Ha de bra!! Maj-Gun

sabina sa...

Ordning och reda har du i grönsakslandet, precis som mamma! ;) Själv blir mitt lite mer åt det bohemiska hållet (läs: vatunarv).. :)

Minns pilen och gillar stubben som e kvar, det är nästan som om det vore liv kvar i den! Er uteplats är säkert härlig att sitta vid i sommar.. Ha det så bra!