fredag 14 maj 2010

Flera dynvar




Det var så jättehärligt väder i dag 29+ i skuggan så jag hade aldrig tänkt sätta mig till datorn men eftersom åskguden ville klampa på så det blev både mörkare
o svalare så gick jag in till sist. Satte mig till symaskinen och sydde några bröddukar i linne. Eftersom de inte är färdiga ännu så får ni se några dynvar till, ni har ju redan sett några av dem.
På sommaren brukar det bli mindre av mitt hantverkande men jag har faktiskt funderat på att rent av ta ut symaskinen för att jag vill absolut vara ute så mycket som möjligt. Det låter väl inte klokt men roligt skulle det vara. Alla ni som tittar in, ha en skön helg.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Oj då,här har åskan snurrat runt Hangöudd sen i eftermiddags,men varmt har vi oxå haft.
Jag brukar sitta ute o virka eller brodera på sommaren,det är skönt.Så varför kan du inte ta ut symaskinen!
Ha en fin helg!
Kram!

Vform sa...

Jo absålut ska du ta ut symaskinen!
Jag brukar också ha stora "målarprojekt" på gång utomhus!
Hur ska man annars få frisk luft, när jobben hopar sig!
Du frågade om mina tekniker! Jo jag målar "alla" och svårt att säga vilken som är svåraste eller lättaste! Beror på. Kan säga att jag tycker bäst om pastell, sedan olja ... kanske ändå är akvarell den svåraste, för mej!Kolla högerspalten på min blogg, där kommer du direkt till mina tavlor i olika tekniker!

Ha en finfin helg!

Vform sa...

Ojdå ... vänsterspalten var det ju ... :-O

sabina sa...

En bra idé! Ta absolut ut den och sy under parasollet! :)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Härliga foton. Så klart ska du sitter ute i trädgården och syssla och pyssla med symaskinen. Jag sitter ju också med en hink full med lera ute och knåpa ;O) Allt går.
Ha en underbar söndag, här sitter man inne vid brasan och längtar efter värme och en glimt av blå himel. Må gott, Petra B.