lördag 29 maj 2010

Vad är det?

Hej alla ni som tittar in.
Jag har i två år haft huvudbry med att få reda på vad detta är men ännu inte lyckats. Det är nämligen så att för två år sen tog min man ner tre st tallar här på vår tomt, när sen barken flagnat av så växte dessa fram, på morgonen var de alldeles vita, sen blev de som bilden visar och följande dag var de svarta och torkade ihop. Jag antar att det är någon sorts svamp men jag har frågat många och även skrivit till Allers men ännu har jag inte fått något svar på vilken sorts svamp det kan vara. Nu undrar jag om någon som tittar in på min blogg kan ha något svar på detta?
Gåtan borde ju gå att lösa men ingen som jag visat bilden har sett något liknande. Själv kan jag bara konstatera att den ser ju väldigt äcklig ut.

Inga kommentarer: