söndag 23 maj 2010

Villaliv i maj

Hej på er!
Den här helgen har gubben o jag varit vid villan. För två veckor sen då vi var dit så blev städandet på helft men nu är det klart. Hade nog inte mycket städning kvar så jag har gott och väl hunnit ströva runt och titta på allt vackert man ser. Om man ger sig tid att se med betraktares ögon så finns det verkligen mycket smått o gott man kan beundra i naturen.
Vår villa finns tvärs över en holme därför skriver jag att dessa foton är från östra sidan.

Det här är stranden vid östra sidan.

Även denna bild är från den östra sidan

Vi har en enda hängbjörk där så den "näns" jag inte ta några kvistar från trots att jag även försöker skapa något i björkris.

Dessa kabbeleka lyser upp nere vid stranden.

Alldeles nära villan, egentligen nästan runt hela vår tomt finns det liljekonvaljer.

Så här långt i knopp är de nu,kanske blommar de nästa helg.

De här små vet jag ej vad de heter men de är helt ljuvliga. De växer nära stranden och är alltid många där de finns.

8 kommentarer:

annika sa...

Åhhh så fint ni har det på landet. Måste vara underbart att ha ett hus vid en strand av en sjö.
Jag tror att det är en sorts viol som du visar på sista bilden.
Ha en bra start på veckan.
annika

Birgitta sa...

Vilka fina sommarbilder!
Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram Birgitta

Lyckoslanten sa...

Så vackert vid din sommarstuga! Undrar var det där är! ;o) Sådan mängd av liljekonvalje och annat vackert! Ha en fin vecka!

Creative Momone sa...

Oj vad fint ni har det med alla blommor.
Jag googlade lite och hittade en sorts viol, kärrviol, som liknar den du har på bilden, kanske är det den?
Ha en skön vecka!
Marianne

Unknown sa...

Oj så fin plats ni har er stuga på!
Ha det så bra!
Kram!

Vform sa...

Vilka ljuvliga bilder du visar!
Säkert ett ställe där ni kan njuta sommartid!
Bara nu värmen kommer tillbaka!

Ha de gött :)

sabina sa...

Det är så fint vid er villa! Gillar bilden med bryggan!!

Creative Momone sa...

Bomma eller blomma, vilket som, huvudsaken att vi förstår varann.
Ha en bra dag!
Marianne