onsdag 5 januari 2011

Min fina Amaryllis

Visst är jag sent ute att visa upp en vacker Amaryllis men bättre sent än alldrig brukar det ju heta. Flera var ni som visade era julblommor i början på december men eftersom jag köpte min "knoppiga" Amaryllis just före julen så visar det första blommet sig först nu. Nästan så jag får säga, tur att den var vit för julen är ju förbi men visst njuter jag av den nu också.
Nästan så min blogg blir försummad, allt vad jag sitter vid datorn nu så spanar jag efter någon intressant resa till något varmt land. Ibland när jag kikat rätt länge så tänker jag att nej det här struntar jag i, sen går det en dag och så är jag igång igen. Trots att min man också vill resa så är han inte lika energisk att hitta något som passar oss. Det återstår att se om jag lyckas hitta något för de största ruristorterna ligger lite illa till när jag får välja.



Skönt att få vara inne idag när det är 28- här. Min enda utevistelse är att fåglarna fått mat men det lovas varmare till i morgon. Önskar er en varm o trevlig trettondagshelg. Vi ses.

8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så finländska färger du fick till med vita amaryllisen mot den blå bakgrunden,ha en bra helg ,Nette

Stubbetufsa sa...

Amaryllisen din er nydelig!
Og fargene var virkelig finske, son Nette Cecilia sier!
Jeg håper du finner et varmt sted å dra på tur til, det er kaldt hos dere nå!

Lyckoslanten sa...

Jag har haft flera vita amaryllisar, men din är verkligen fin. Den må vara en skönhet! :o) Hoppas det blir varmare de närmaste dagarna!
Ha en skön helg mitt i veckan! ♥

Vform sa...

HEJ!
Jag har tre amaryllis som jag fått före jul!
En av dem blommar för tillfället och två håller på att slå ut!
Tycker det är trevligt att några blommar så här lite efter jul också!
Fortsatt fin helg till dig!

Anita Tørmoen sa...

Nydelig blomst. Det er nok mange som ønsker seg til varmere strøk nå i kulda - håper du finner et fint tilbud:)

Käranån sa...

Vit amaryllis är absolut den finaste och din är verkligen vacker!! Min (röd i år) håller på att slå ut först nu...

Unknown sa...

ja den vita amaryllisen är en verklig skönhet!
mina sjunger på sista sången dom...
susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Det var fantastiskt fina kort på amaryllisen, en magnifik blomma, dom är så vackra, men din var synnerligen vacker.
Agneta kram