måndag 8 augusti 2011

Syskonträff

På lördag kväll var alla mina syskon med hälfter bjudna till lillasyster. Eftersom det skulle bli middag i deras glasveranda så ordnade vi lite åt knytkalas trots att hon stod för det mesta. Skall visa några bilder bl.a. på hennes fina blommor m.m.
Det här är ingången på deras hus. Kvisten som vi säger här byggde de för ett par år sen så det ser riktigt inbjudande ut att komma in där.
Passionsblomman hade två blom just då. Jag blev riktigt nostalgisk när jag såg den för vår mamma hade en likadan när vi var barn. De blommorna hör ju inte riktigt till de vanligaste.
Den vita trillingblomman verkade trivas förträffligt i deras glasveranda.
Det här är visst en sorts lönn men om den har något mer namn vet jag inte. Som ni ser så har den massor med blom.
Här är glasverandan som de byggde förra sommaren. Stor och rymlig och helt passande för såna trevliga tillfällen.
Eftersom vi är fyra syskon som alla bor åt olika håll så är det ju inte ofta man träffas alla på samma gång. Det blev en riktigt trevlig kväll med mycket prat, utsikt över skog och åkrar runt vårt barndomshem som var strax intill. Regnet smattrade på taket och vi hade det ändå varmt och skönt i glasverandan. Härligt. Tack syrran för den kvällen.

Nu smattrar inte regnet här men det duggar i alla fall hela tiden, Borde man möjligen ta sig an den stora högen med ostrukna kläder eller? Ja kanske gör jag det, vore skönt att få den att minska. Roligt att ni alla fortfarande kikar in på min blogg och välkommen igen. Vi ses.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Har också en hög att stryka och mangla....Vilken härlig syskon träff ni haft, det ser gott ut och en perfekt veranda att vara på och massor av vackra blommor. Blomsterlönnen och den vita trillingblomman var jättefina och passionsblomman också. Det är lite svårt att förstå att en blomma kan vara så fantastiskt uppbyggd.....
Agneta kram

nattugglan sa...

vilken fin o stor veranda..den skulle man ha..perfekt att ha träffar i...blommorna va jättefina o stora. de trivs säkert där det är ljust o passlig värme.Man blir riktig avis..

Nette Cecilia sa...

Här finns det massor med stryka mangla det tar aldrig slut,så många fina blommor o så fint släktkalas hos syrran ,Kramis Nette

Lyckoslanten sa...

Det var en trevlig träff! Speciella blommor och visst är det praktiskt med glasveranda eller uterum som vi kallar det. Vacker åker i bakgrunden! Här är det halvmulet nu, men att ta itu med klädhögen känns inte alls inspirerande! :o)
Ha en bra dag! ♥

Unknown sa...

vilken fin glasveranda hos din syster! en sån där vit trillingblomma hade jag i vårt förra hus, men den trivdes inte alls, det var för mörkt där...
nu när jag såg din bild, ska jag skaffa mig en ny för här i nya har vi mycket ljusare!
susanne