måndag 26 december 2011

Annandag jul

Annan dag jul med grön gräsmatta och hård blåst. Bäst att ta det från den trevligare sidan att vintern känns kortare på så vis.
Annars var en trevlig jul med nära och kära men i dag är en riktigt lugn dag här "inomhus alltså".
Jo det lyckades med min önskan till tomten för i ett paket fanns den lilla renen och det stod mitt namn på som tur var.
Inte klokt men så här ser det ut i arbetsrummet här hos oss i dag annan dag jul. Klittlade i fingrarna att få göra lite tyginventering eftersom jag har en beställning på ett sådant här babylapptäcke som skall ta sin början nu efter julen. Alla hjärtan skall först tråcklas fast runt ett pappershjärta, sen pressas för att få kanten. Tar sedan loss tyget från pappret och syr fast det för hand. Allra sist när hela täcket med vadden i är klart så kviltar jag för hand runt varje hjärta, då ser det ut som om hjärtat är ifyllt eller står upp lite. Ganska passande som lite pysslande framför TV:n.

Kastar just en blick genom fönstret och kan bara konstatera att det är gansk njutbart att få sitta inne och elda ljus så mycket man vill när det blåser så om knutarna.
Är nyfiken på era bloggar så jag skall ta mig en titt men känns som om jag blir en riktig soffliggare om en stund. God fortsättning till er alla. Vi ses.

4 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Høres ut som en perfekt innedag. Dine babytepper er så fine!

Lyckoslanten sa...

Ser ju nu att renen är hämtad från samma adress av inredningsparty jag var på. Fint om det kittlar i sömnadsnerven. Fint lapptäcke!
God fortsättning till dig! ♥

annika sa...

Vilket fint täcke! Det vita är det ett stycke eller? Nu blev jag sysugen.

ha det gott i stormen.

Kram
annika

Veronica sa...

Se så vackert det blev med renarna och zinkhuset! Perfekt!