fredag 16 december 2011

En marknad

Fredag igen och här händer mycket eller ingenting, bara hur man vill se det.
Hur som helst så blir det några bilder från Södermalmsmarknaden. Hade även tänkt visa några foton från byns hantverksföräljning men de fotona blev inte alls bra så de är redan raderade.
Vissa år har jag även några kransar till försäljning om jag hinner göra dom. I år valde jag att göra dem endast i naturmaterial, därav rosetten av klippt linnetyg.
Mitt bord på Södermalm, det har ju förståss nästan samma stil varje gång jag visar mitt det någonstans.
Mycket trevligt med många kända människor att träffa och kommersen var väldigt bra. Tidvis var alldeles fullt med köpglada människor. Södermalm är ju inte någon riktigt stor marknad men det är ju inte själva Jakobstad heller. Termometern visade 0 och en och annan snöflinga visade sig så det blev en bra julstämning.
Ni har redan sett någon av mina tovade tomtar men här är två igen. Första gången det är en flicka med men nu har båda de här två redan bytt hem och det är ju gott och väl eftersom det var meningen att adoptera bort dem.


Nu lär det bli en tur till stan igen för att få den sista klappen inhandlad. Inte är det många klappar som behöver handlas men lika svårt varje år. Skulle allra helst ge något personligt men,men inte lätt. Och något lyxigt, det är kanske inte min grej.

I kväll skall mannen i huset på julfest men inga fruar är bjudna så vad gör frun då? Jo hon går och äter vid Saigon på dagen och på kvällen bakar hon pepparkakor och hoppas att få ännu lite struket från måste listan för där finns en hel del ännu trots att en stor del gallrats bort.

Måste också avslöja att jag nog hittat min kamera. Gissade att jag förlagt den inomhus och så var det nog. Kan nästan bli rasande på sig själv att man kan vara så tankspridd. Månne det blir värre med åren? Svaret är nog ja, tyvärr.
Önskar er alla en skön helg till dess vi ses igen. Ha det så gott.

4 kommentarer:

Vform sa...

Jättefin krans och tomtar och ett trevligt inlägg :O)
Riktigt mysmarknad där på Södermalm!
Har kommit till den slutsatsen att vi är ganska lika du och jag ;)...åtminstone vad tankspriddheten beträffar :)
Men vad bra du hitta kameran!
Ha ett trevligt veckoslut!!

Janne i Fagerlia sa...

Så mye flott du har laget til julemarkedet. Likte spesielt godt kransen av naturmaterialer. Trist du ikke fikk være med på julebord, men vi kvinner er ganske flinke på å kose oss når vi har huset for oss selv :)

Nette Cecilia sa...

Åh så många vackra saker du gjort ,mycket jobb på dom tovade tomtarna ,trevlig helg ,Nette

Veronica sa...

Vacker krans! Jag förstår att de gick åt på marknaden!