onsdag 28 december 2011

Överraskning och treårskalas

Strax före julen när vi kom hem en kväll så hängde denna lilla present på dörren. Ni ser säkert att det är en utsmyckad tändsticksask. Nu senare vet jag vem den var ifrån eftersom personen i fråga är väldigt pysslig av sig. Visserligen är hon en hel del år yngre än jag men det är alltid roligt att träffa någon fler som stannat på det pyssliga stadiet.
Att få någon present som är hemmagjord känns helt rätt för min del.Kanske för att jag vet att i en sådan present finns en hel del omtanke och vanligen massor med tid. Dessutom vet ju alla vid det här laget att jag är stormförtjust i hantverk. Oftast är det ju vackra, speciella och tidskrävande saker.
Nu till en annan trevlig grej. I går fick vi vara med på lillflickans treårskalas. Lite väl nära julen, det blir liksom paket på paket men alla måste få ha sin dag när man fyller år. En härlig liten tjej som ger även farmor o farfar många lyckliga stunder.
Tårtan bestod av det flottare slaget med alla tre prinsessorna på. Själv tårtan var nu godare än vad prisessorna var.

I dag blev det en readag för mig men inget blev inhandlat. Tänkte mig en stickad tröja men jag gillar inte alla acryltröjor som finns för efter en tid slänger och dänger de som de vill runt en. Ylle hade jag tänkt mig men de lyste med sin frånvaro eftersom allt skall vara så billigt men det behöver tydligen inte hålla formen så länge.

Ha det så gott alla mina besökare till dess vi ses igen.

5 kommentarer:

Vform sa...

JAVISST, handgjort är alltid handgjort ;) Trevligt med present!
Vi har också snart en treåring! I februari fyller vårt äldsta barnbarn Alva 3 år! Såå härliga de små liven är :O)
God fortsättning till dig!

Nette Cecilia sa...

Synd att du inte hittade någon tröja ,jag vet ju var dom finns ,härlig tårta till lillan ,kram nette

Veronica sa...

Själva prinsessbilden smakade inte speciellt mycket, men dottern är ju så förtjust i tårtor med bilder på (även om hon inte äter dem själv...)

Lyckoslanten sa...

Fin gåva det där! Visst är det trevligt att få handgjorda gåvor!
Jag kan tänka mig att det är trevligt med den treåriga prinsessan!
idag köpte jag faktiskt en yllekofta på rea, men den var tillräckligt dyr i alla fall!
Ha ett gott slut på året! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Gulligt med present så där! Och den 3-åriga lilla damen ser förtjusande ut.
Gott Nytt År!
Agneta kram