onsdag 26 juni 2013

Loppis race och datorstrul


    Nu sommartid ordnas ju loppisrace lite varstans. I Vörå, närmare bestämt i Karvsor, Kovik och Tuckor blir det loppisrace den 7/7 kl 11-19. Det är ca 15 olika ställen med fler försäljare som är med.  Såg att även Lindas lantliga är med i detta loppis race. Vid Karvsor bönehus och vid Tuckor gamla lanthandel finns kartor med nummer på alla de olika försäljningsställen.

    Jag själv kommer att vara med på nr 9, adress Kovik byväg 49. Där finns åtminstone syster yngre, syster äldre, jag och kanske ännu fler med både nya och gamla grejer men också en del barnkläder. Dessutom finns lillabror m.fl. i nästa hus.

     Ett loppis fynd här. Först köpte jag en prylhylla som jag målade vit för att ha trådrullar i men  eftersom jag har lätt att dra på mig lite olika material och dyligt så räckte inte den lilla hyllan till.
   Då köpte jag  en sked, kniv o gaffellåda i trä på ett loppis för två euro som jag även målade vit. På så sätt fick jag även mina textilfärger att rymmas. Med den här vill jag bara tipsa om att det nog inte är så dumt med loppis.

   Men loppis skall vara en kul grej, alldeles tillåtet att rota här och var utan någon känsla av köptvång. Även träffa andra kanske för en pratstund men även att se sig runt i byarna som sällan brukar ske spontant.
    Jag säger således till alla i nejden, ni är så välkomna att ta er en titt och ge er gärna till känna ni som besöker min blogg då blir jag glad.

   Nu till en alldeles annan sak. Kanske aningen konstigt att det varit tyst här på bloggen nästan en vecka men jag lyckas inte få in någon av de nytagna vackra midsommarbilderna. Jag vet ännu inte om kameran eller datorn strular men även datorn har strejkat i två dar. Nu plötslig är den igång så därav passar jag på att blogga. Jag kommer igen så fort allt fungerar på riktigt. Till dess, ha det så gott och jag hoppas även ni kommer igen.

 

4 kommentarer:

Lilla Källängen sa...

Vad kul med loppis race! Så snyggt och smart hylla för tråd och färg...vilken idé! Man får bort alla rullar och burkar från bord eller lådor och upp på väggen, mer utrymme. Hoppas det inte gör något om jag tar efter din idé :-)
Ha en fin vecka
Kram Anneli

Hjärtruds Stuga sa...

Loppisrace har jag inte varit på. Tänk så bra det blev med förvaringen till dina grejer. Mycket roligare att pyssla om man har allt på sin plats.

Ha det gott

Kram Karin

Birgitta sa...

Så fin ordning du har i dina hyllor, prövade själv förut att ha trådrullar i en loppishylla, men jag strulade till allt så det blev så rörigt och trassligt, nu får trådrullar bo i en stor glasburk, även den inhandlad på loppis.

Ha det gott i sommaren, Birgitta

Lyckoslanten sa...

Hej! Jag är så sällan in och kollar blogginlägg nu på sommaren, så jag hinner knappt märka om någon är borta för en stund. Jag är ingen god bloggkompis då dagarna fylls med så mycket flängande hit och dit. Loppis har jag inte besökt, men allt det där du skriver om låter toppen! Ha en fortsatt fin sommar!